söndag 3 juni 2012

Träna som en boxare

Har testat ett nytt pass idag. Hittade det i en tidning och det såg grymt roligt ut. Dessutom kan jag köra det både på gymmet och hemma.

Så idag testade jag det. Hemma. Och ja jädrar vad jag svettades. Ett pass där man håller pulsen hög rakt igenom.

Tanken är att man tränar i ronder, d.v.s. 3 min högintensiv träning där du ger max - 1 min vila.


















Hela passet ser ut såhär:

Uppvärming:

1 min hopprep el. liknande
1 min löpband el. liknande
1 min knäböj med kick el. liknande
1 min vila
 --> upprepa 2 x till

Ronder:

1 min dubbla utfall med boll (framsida/baksida lår, rumpa, axlar, bål)
1 min Burpees med boxning (bröst, triceps, axlar, bål)
1 min Draken med högrodd (baksida lår, rumpa, övre/nedre del rygg, bål)
1 min vila
 --> upprepa 2 x till

1 min omvända burpees med kick (ben, rumpa, bål)
1 min boxarsving med stång  (axlar, biceps, bål, sneda bukmuskler)
1 min sidoförflyttning och rotation med boll
1 min vila
 --> upprepa 2 x till

1 min rullande planka med rotatorcuff
1 min situps med boxning
1 min rygglyft med stång
1 min vila
 --> upprepa 2 x till

Avsluta med 1 rond av uppvärmningen och därefter nedvarvning.

Som sagt...SVETTIGT...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar